Marja Middeldorp - Historie
Opleidingen Atheneum A, Opleiding Makelaardij o.g. en diverse verkoop- en marketingtrainingen in binnen- en buitenland.
1977 - 1980 Assistent uitvoering van baggerwerken in Saudi Arabië en Abu Dhabi.
1981 - 2003 Area Manager buitendienst voor Bank Parisbas en Content uitzendbureau, tot start eigen bedrijf DP International voor demonstraties en presentaties van produkten.
2003 Start televisie werkzaamheden met "Hoe Schoon is Jouw Huis".
2003 Start samenstellen en vormgeven van boeken en een kalender.
2003 Start van uitvoeren en creatief vorm geven van al dan niet commerciële promoties voor verschillende bedrijven en instellingen, waar onder 2B-Fresh, Blokker, Blue Wonder, BP, Karwei, Pro-Rail, Sorbo, het Voedingscentrum en het Zuiderzeemuseum.
2004 Start van coaching tot een opgeruimde werkomgeving, o.a. door middel van het stimuleren tot een betere communicatie. Bij diverse bedrijven, waar onder Ahold, Bavaria, Heineken, Nuon, Siemens, T-Mobile, enkele Ziekenhuizen en Zwitserleven.
2005 Start met persoonlijke promotionele religieuze activiteiten voor of via o.a. “Hour of Power” en omroep EO.
2006 -  Columnist voor vakblad Supermarkt (2006), weekblad Privé (2009+2010), Hour of Power (vanaf 2009) en programmagids Troskompas (vanaf 2012).